دوشنبه، خرداد ۱۱، ۱۳۸۸

اولین بار دانشجو بودم که اسم غسل جنابت رو شنیدم. از حرفای خانومه که خیلی هم واضح نمی‏گفت و تو خوابگاه داشت برامون حرف میزد فهمیدم که قبلن‏ترها چقدر از این اتفاقا واسم افتاده و ظاهرن من نیاز به غسل داشتم و نمی‏دونستم. و البته اون موقع اصلن نمی‏دونستم که چرا این مایع از بدن من خارج میشه زمانی که من یه جوریم و حتی نمی‏دونستم این یه جوری بودن یعنی چی!!
خودشم می‏گفت که ظاهرن دبیرستانی بوده فهمیده باید غسل جنابت بگیره، بازم یه چند سال جلوتر از من! ولی گفت آدمایی‏رو که باید زودتر بهش می‏گفتن و نگفتن‏رو هیچوقت نمی‏بخشه، چرا که باعث گناهش شده بودن. اما من اعتقاد داشتم که غسل با حمام کردن و تمیز شدن فرقی نداره.
در واقع اون موقع تو عربستان غسل واجب شده به خاطر اینکه حمام رفتن هر روز به صورت امروز وجود نداشته و منی که هر روز حموم میرم چه نیازی به غسل دارم؟
دوشنبه 11 خرداد 1388

هیچ نظری موجود نیست: